POLSKA EDUKACJA JEST DO BANI … a tam w Argentynie jest muzyka
Reynols
Gdy poszukiwałem materiałów do tego cyklu zastanawiałem sie długo w jakich dziedzinach osoba z zespołem Downa może mieć jakąkolwiek szansę na pokazanie swoich talentów i możliwości. Muzyka była dla mnie od razu wśród tych tematów, które powinien explorować najdokładniej. Jednakże byłem zdziwiony, gdy okazało się że tak nie jest i nigdzie nie potrafiłem znaleźć gwiazdy z zespołem Downa. Dopiero Juan z Argentyny, mój nowy przyjaciel, ojciec dziewczynki z zespołem Downa naprowadził mnie na ślad. Proszę Państwa, a o to gwiazda prawdziwego formatu: ZESPÓŁ REYNOLS!!!
Jak na zespół przystało zaczynamy od dyskografii:
a teraz zespół:
Miguel Tomasin – perkusja, lider zespołu
Alan Courtis wszystko
Roberto Conlazo wszystko
Pauline Oliveros wszystko
Reynols jako zespół zdobyli sławę dzięki serii projektów artystycznych wliczając w to Symfonię dla 10 000 kurczaków, albumem zatytułowanym Czysta Taśma Gra czy też CD pt. Zdematerializowana muzyka . Dziwne tytuły i dziwna wydawałoby się, ale Świat docenił ciężką pracę lidera Miguela Tomasiniego, faceta z zespołem Downa.
http://www.furious.com/perfect/reynols.html
Dzięki artykułowi Jorge Luisa Fernandeza pt: "The Art of Conceptual Noise" (Sztuka Hałasu Koncepcyjnego) Reynols stali się sławni i popularni jako kreatorzy nowego kierunku sztuki muzycznej.
W maju 2002 roku. gdy większość Argentyńczyków oglądało sukces Emanuela Ginobli w NBA, ta mniejszość szalała ze szczęścia ze względu na wydanie ostatniej płyty Reynols pt.: Pacalirte Sorban Cumanos. Było to niesamowite osiągnięcie ich pieśni, bezkresnych i bezkompromisowych w warstwie muzycznej. Ich trasa koncertowa po Europie, która 2 miesiące po tym wydarzeniu miała miejsce pobiła rekordy popularności.
W czym tkwi geniusz Reynols? -“w cudownym hałasie!”. Ich twórczość przestała być zwykłym “podrywaniem” gaucheros śpiewających w rytm tęsknie brzmiących gitar. Ich sztuka to wykorzystywanie wszystkich dźwięków i realizowanie ich na wiele sposobów jednocześnie. Wydając swoją drugą płytę przygotowali materiał na płytę winylową, kasetę i płytę CD. Wszystkie wersje były takie same, ale każda inna. Ich sukces to także ludzie, oni sami, oto co mówią o sobie:
”…podczas gdy bawiliśmy się rozmową, podniosłem głowę i popatrzyłem na Miguela Tomasin, Guru muzyki eksperymentalnej z zespołem Downa, który stał ciągle w tym samym miejscu od początku naszego wywiadu. Oglądał się gdziekolwiek, poruszał nogami. Oczywiście był przekonany, że jest tu po to aby uczestniczyć w wywiadzie jego zespołu, tak mu powiedział Alan i ma powiedzieć cokolwiek o Reynols, jako grupie grającej ‘sushikraut music’ (miks kraut rock i japońskiego psychedelic noise). No i Miguel w końcu się odezwał zapytany o tą muzykę:
Sushikraut …jest to …marka japońskiego szamponu (i tutaj “rozwalił cały wywiad, bo nikt nie był w stanie być poważny po tym żarcie). …to nie jest cała prawda o Reynols, bo oni są fantastyczni, tzn. mój zespół a nie szampon. Wymyśliłem go jakieś 19…1000 lat temu! ( i znów śmiech). Jak widzisz wszystko wykracza poza nasza wyobraźnię ( i tutaj pomógł Alan)dopowiadając:
Miguel jak zwykle mówi same niesamowite rzeczy. Zawsze zapisujemy, co myśli i co mówi, i wtedy jego myśli stają się projektami…prawdziwymi projektami, jak Symfonia dla 10 000 kurczaków. Żeby zrozumieć wielkość Tomasina i podziw dla niego wielu ludzi, musisz przyjść na koncert. Wyrzucana przez niego energia i przypływ idei jest zdumiewająca. Jedynie taki obserwator na widowni, jest w stanie zrozumieć olbrzymi potencjał naszej grupy. Reynols ma siłę i inspirację, dzięki nagłym impulsom Miguela, który zawsze jest niezadowolony. Jeżeli nasila się taki stan, to tak naprawdę nie mamy co grać. Inspiracja Miguela działa, kiedy choć na chwilę cieszy się tym co robi, co tworzy, wtedy nas zmienia z wielką afektacją niszcząc wtedy wszelkie złe intencje, przyczyny i same ego. Niektórzy ludzie mówią, że wykorzystujemy go, ale to oni mają zgniłe myśli i im tak się wydaje, a Miguel jest naszą inspiracją, której nie da się wyeksploatować.
Jego głos i te perkusje zwielokrotnione na wielu ścieżkach stanowią “siłę” odpływającą dla zespołu, którą trzeba chwytać za pomocą różnych podkładów, aby razem z nią być.
Miguel zaczął grać kiedy miał 3 lata. On miął perkusję do zabawy…a teraz ma 39 perkusji. Kocha grać koncerty, gdyż wtedy ludzie go doceniają, słuchają go na stojąco i pozdrawiają go. Kiedy spotkaliśmy sie po raz pierwszy , przedstawił mi się, że jest bardzo, a to bardzo sławnym perkusistą i w tym momencie zaczął tworzyć słowa, które mi niesamowicie zaimponowały. One stały się inspiracją naszych wszystkich tytułów, liryki.
Najważniejszą rzeczą jaką o nas napisali i oczywiście o Miguelu jest to że:
prawdopodobnie zmienił życie ojców dzieci specjalnej troski
dzięki temu, że patrząc na Miguela
ojciec może sobie uświadomić, że jego syn może robić rzeczy nadzwyczajne.
Takich dzieci na świecie jest między 5 a 10% całej populacji. My jako zespół rozumiemy to i aktywnie wciągamy takie dzieci do naszej pracy chociażby w Akademii. Pamiętamy, ze każde dziecko
ma unikalny talent, jest inne od drugiego. Aby wyjaśnić naszą muzykę podkładamy obrazy tych dzieci malowane w przedszkolach, potem w szkołach. Ich rozumienie muzyki jest niezwykłe. Praca z Miguelem, ale też z Rubenem i Juanem zmieniła nasze życie. My chcemy odkrywać uczucia i radość, a tego Miguel uczy nas w swojej muzyce”.
Witajcie,
mamy nadzieję, że wszyscy czujecie się świetnie. Chcielibyśmy Wam zakomunikować, że zespół Reynols przestaje istnieć. Będziemy wydawać jeszcze płyty na bazie tych wszystkich godzin nagranych razem w studio. Postanowiliśmy, że skoro dalej jesteśmy przyjaciółmi, najwyższy czas pójść dalej i zamierzamy…grać dalej z Miguelem w jego solowych projektach, grając między innymi rocka, po to aby pomóc instytucjom wspomagającym takich ludzi z talentem jak Miguel. Z pewnością coś z tego fajnego wyjdzie i chcemy Wam wszystkim już teraz podziękować za to co było i co będzie.
Reynols
Buenos Aires, January 2004
Chłopaków można jeszcze pooglądać tutaj: http://www.paristransatlantic.com/magazine/interviews/reynols.html
tutaj możecie posłuchać muzyki: http://www.lastfm.pl/music/Reynols
tutaj możecie zobaczyć Miguela:
a tutaj wstęp do Symfonii dla 10 000 kurczaków (uwaga, tylko nie głośno!)
Kiedy jestem w Kuby szkole i po raz kolejny zostaje wprowadzony w stan odbiegajacy od stabilnego, powtarzam sobie POLSKA EDUKACJA JEST DO BANI i pomaga mi to osiagnąć stan stabilny. Szkoły są złe, albo gorsze. To powiedzenie jest dla mnie terapeutyczne
Dlaczego przez tyle lat nikt nie wymaga sprawności tak jak od innych szkół, których absolwenci odnajdują się na rynku pracy, lub studiach. Dlaczego zgodziliśmy się na to, aby nasze dziecko skończyło szkołę bez niczego. Ktoś powiedział zostało wyplute.
Tato Kuby
Dlaczego przez tyle lat nikt nie wymaga sprawności tak jak od innych szkół, których absolwenci odnajdują się na rynku pracy, lub studiach. Dlaczego zgodziliśmy się na to, aby nasze dziecko skończyło szkołę bez niczego.
Tato Kuby